Julia Kofink

My work called Sansara. It means the cycle of life and death in different worlds. It is trip of the soul.
During my work, I was exploring what is soul for me. Is it in our bodies? Or we just body? Is it emotions, thoughts, subconscious or something else. I believe that soul is exist. Emotional aspect interferes to perceive things correctly without subjectivity. However, expressive behaviour also formed us such as person which is also depends on our unique soul.
A person is considered as a microcosm, which in its structure is identical to the macrocosm external to it.
Owing to the different type of illustrating, I was trying to show transparency, neutrality and elevation over the earthly world of my hero which is prototype of me. The development of that project overbolized the transmittance and the estrangement, in my opinion, which are the main factors of soul.
During the exploring of that issue I across a lot of controversy. As for instance, in 20 century scientist found out that soul has weight. Therefore, we can not feel or touch or even observe it.
As well as, I combined that effect in my work. My heroine executes the initial level of the Shiva dance, in other words, dance of the chaos , destroying, inconstancy. However, outwardly she is patient and neutral.
Owing to the digital opportunities, I want to show the different «qualities» of the soul. There is combination of standard representation from the religion and my point of view.

Cансара - это круговорот жизни и смерти в разных мирах. Другими словами, это путешествие нашей души. Есть ли она на самом деле и как может себя проявлять? В эмоциях? Мыслях? В подсознание? Находится она в наших телах, или же мы есть просто телесная оболочка. В процессе своей работы над проектом я пыталась выяснить, что значит дух для меня. Во многих религиях говорится, что отстраненность и невовлеченность есть истинный путь духовного развития. С другой стороны, эмоции формируют нас как личность.
Человек рассматривается, как микрокосмос, который по своей структуре идентичен внешнему для него макрокосмосу.
С помощью разных способов изображения, моя героиня получилась отчужденной и возвышенной, наедине со всем миром своим. Благодаря технологическим возможностям у меня получилось еще больше гиперболизовать эту атмосферу.
На протяжении работы над проектом, я столкнулась со многими противоречиями. Так например, в 20 веке было обнаружено, что у души есть вес, но несмотря на этот факт, мы не можем увидеть, почувствовать ее. Моя работа тоже состоит из этих противоречий. Несмотря на все спокойствие и нейтральность, моя героиня выполняет начальный уровень танца Шивы, танец хаоса, разрушения и непостоянности. Противоположные грани и рождают этот неуловимый баланс.